حنیر

احسان میرحسینی

حنیر

احسان میرحسینی

تصمیم دارم از این به بعد خبرای هنری رو ترجمه کنم وبه اطلاع دوستان برسونم. 

 

 

 

 

 

 ۱۹ژانویه۲۰۱۰

 

 


زنی محو تماشای یکی از اثار"انتونی تاپیس"است که در هشتادوششمین سا ل زندگی اش، آن را به نمایش گذاشته است.17 اثر از اثار متاخراو در گالری "تونی تاپیس" وجود دارد،که ابعاد تعدادی از انها بزرگ است.او دراین اثارتعدادی ازتم هایی راکه درطول سالهای گذشته دنبال می کرد،دوباره تکرار کرده  است.

بارسلونا-آثار متاخر"آنتونی تاپیس"را در گالری"تونی تاپیس"پسر هنرمند معاصر اسپانیا می توان دید.دراین نمایشگاه،17 نقاشی جدیداوکه ابعادتعدادی از انهابزرگ می باشد وجود دارد.اساس نقاشی های این دوره ی تاپیس متاثر از سمبل ها و نشانه هایی که مبتنی بر  تم هایی است که از سالها قبل او را درگیر کرده بود.تقریبا تمام این آثار،درمدت اقامتش درکمپی،دردامنه های مانتسنی خلق شده اند.

اودراثارمتاخرش از پودر مرمر  همراه کلاژو ترکیب مواد در نقاشی هایش،جهت استحکام بخشی استفاده کرده است. تاپیس که درسن86سالگی میباشد،درمورد اثارش میگوید:این همان تاپیس است،اما باتلفیق و خلاصگی بیشتر.

انتونی تاپیس از هنرمندان معروف اکسپرسیونیسم انتزاعی اروپایست.اوبعد 3ازسال تحصیل دررشته حقوق،به نقاشی علاقه مند شدو از1943تاکنون فقط ان را ادامه داده.او شاید معروفترین هنرمند کاتالان باشد که از بعداز جنگ جهانی دوم مطرح شده است. تاپیس در1948 به تاسیس مشترک اولین جنبش بعد از جنگ کمک کرد.که در اسپانیا تحت عنوان"دو آل ست"شناخته می شود،وادامه دهنده جنبش دادئیست و سورئالیست است.رهبر و مؤسس اصلی آن خوان بروسای شاعر بود.جنبش دو آل ست با نام مشابه هم انتشار یافت

ا ودر1950اولین نمایشگاه انفرادی اش را درگالری لاینس،شهربارسلونا برگزار کرد.اودراوایل دهه 50در پاریس جایی که اغلب به انجا مراجعه می کرداقامت گزید.در زمان اقامتش در پاریس ،تاثیر عمیقی از منتقد و موزه دار فرانسوی میشل تاپی( که باوجود شباهت  اسمی ،نسبتی با هم ندارند)گرفت .وبه میزان زیادی باعث پیشرفت آثارتاپیس چه در اروپا و چه در خارج از آن شد.

.

تاپیس ابتدا به عنوان  یک نقاش سورئالیست شروع بکارکرد.اثاراولیه اش متاثر از پل کله و خوان میرو است.اما به زودی اکسپرسیونیست  انتزاعی رادرپیش گرفت.که در آن از هیچ متریال حرفه ای استفاده نمی کرد.

در1953او ترکیب مواد را که بیشترین سهم را  در اثارش داشت،اغاز کرد.یکی ازاولین دستاوردهای جدی هنریش  دراین شیوه ،اضافه کردن گل رس ،گرد مرمر،کاغذ باطله ،نخ ولباس کهنه درنقاسی هایش است .(نقاشی های خاکستری وسبز،گالری تیت،لندن،1957) درپایان دهه 1950اعتبار بین المللی اش به خوبی نمایان شد..اودر اواخردهه 50تااوایل دهه60با انریکو تابارا،انتونیو سورا،مانولومیلارز وتعداد دیگر از هنرمندان غیر رسمی اسپانیا کار کرده.اوازحدود1970 (متاثر از پاپ ارت)ترکیب اشیا جسمی را همچون تکه های اثاثیه منزل در نقاشی هایش اغاز کرد.ایده های تاپیس در سراسر جهان،بر هنر،بخصوص درحیطه نقاشی، مجسمه، اچینگ و لیتوگرافی تاثیر گذاشت.اثار اودربیشمار کلکسیون های مهم بین المللی راه یافتند.

فاندکیو تاپیس،یک موزه تخصصی در بارسلونا است که به کار و زندگی او اختصاص داده شده است اودرحال حاضر در بارسلونا زندگی میکند.

*     

باتشکر از دوستانی که دراین ترجمه همکاری کردن.

نظرات 6 + ارسال نظر
فائز شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:38 ب.ظ http://faezemohseni.blogsky.com

سلام احسان جان
خیلی ترجمه نهادنت کار خوبین.مه که استفاده امکه و تو نقاشیوتم باید بگم دست وینذور درد نکنت که خوب جواب ایدادنت.دلت خاش بشت و موفق بشی.

میترا یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:42 ب.ظ

پیش به سوی آینده
(سفرت درازبادآنگاه که به سوی نور رهسپار می شوی)

جلیل پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:12 ق.ظ

شلام احسان جان
خیلی خوبه استفاده کردم
موفق بشی

فرهنگ ۷۲ جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:29 ب.ظ http://farhang72.mihanblog. com

فیلسوف جان لاک و دیوید هیوم

صدای بندر جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:00 ق.ظ http://www.sedaye-bandar.blogfa.com

صدای بندر بروز شد . من رو از نظراتتون بی بهره نگذارید .
پیشا پیش سال نو مبارک .
سربلند و سرسبز باشد .
صدای بندر

محمد زحمتکش یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:59 ب.ظ

salam khubi? hame chi aali bood. lezat bordam. shad bashi.

سلام محمد عزیز
خوبم امیدوارم تو هم خوب باشی.
و در تمام برنامه هات موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد